2009. december 30., szerda

Ami 2009-ből kimaradt. 4. rész. Nemzeti "hagyományok"

Már régóta meg szerettem volna említeni az írek egyik rossz szokását, melyről hírhedtek is, és sajnos igaz. Hogy isznak. Nem keveset. Sokat.

Kezdik a tinédzserek. Van szerencsém szombat esténként keresztülmenni a belvároson, és látni az arany ifjúságot. A lányok egy szál selyemruhácskában, melyből minden fontos testrészük kilátszik, mert hát melegük van attól a pár deci vodkától, amit kezdő rúgásként benyakaltak. Közben rajtam harisnya, nadrág, nagykabát, sapka, sál, kesztyű; mivel fúj a hideg szél.

Az egyik ismerősöm a Mekiben dolgozik, és mivel erős kezű nőci, gyakran teszik be éjszakára, hétvégére. Neki is vodkás sztorijai vannak. Ez a menő. A lányok, akár már 12-13 évesen is, az előbb említett öltözetben csoportosan bevonulnak a vécébe, és igyekeznek minél gyorsabban egy fél üveg, van aki egy egész üveg vodkát magába borítani a hatás elérésére. Szerintem ez már maga az alkoholizmus. Nyilvánosan nem mernek inni, mert fiatalkorúak elvileg nem is vásárolhatnak alkoholt. Valószínűleg idősebbek szerzik be nekik. Ez az ismerősöm rendszeresen megment lányokat az alkoholmérgezéstől, beléjük töm egy rakás jó zsíros sült krumplit, meg kitessékeli őket a hidegre. Volt, hogy a rendőrséget is hívnia kellett. Pedig ez az egyik legjobb környék Dublinban. Hogy a szülőknek ez hogyan nem tűnik föl, nem értem. :(

A rendőrségtől félnek. Már olyat is láttam, hogy a rendőr elvette az üveget, és kiöntötte az utcán.

A fiúk csak simán isznak. Főleg Guinnesst.

Azt olvastam nemrég, hogy minden 10 ír nőből 4, minden 10 ír férfiból 6 küzd az alkohollal.

Nagyon magas az alkohol ára, az utóbbi évben pedig a jövedéki adók még drágábbá tették . Az írek tehát tömegesen jártak át Észak-Írországba (Nagy-Britannia) alkoholért az utóbbi hónapokban, addig-meddig, míg a kormány lecsökkentette karácsony előtt az alkohol adóját. A nép kiharcolta. Ugyanis, ha már átmentek Észak-Írországba, akkor ott is vásároltak be, itt meg haldoklik a kereskedelem.

Itt láttam életemben először babakocsit toló kismamát matt részegen. Sajnos nem is egyet. A szívem szakadt meg. Magyarországon ilyennel még soha nem találkoztam.

Nincsenek megjegyzések: