2008. november 13., csütörtök

Dublin szegény?

A városi könyvtár igen.

Azért nem írtam róla eddig, mert rém dühös voltam. Szerettem volna toporzékolni, mint egy elkényeztetett gyerek, de intelligens módon csak mosolyogtam a könyvtáros nénire. És vártam, hogy lehiggadjak.

A sztori: kellene írnom egy dolgozatot amerikai irodalom szemináriumra. Gondoltam, itt majd lesz hozzá annyi anyag, hogy azt sem tudom majd, melyiket használjam föl. Első lépés: irány a könyvtár. Dublin City Council fiókkönyvtára, minden városrészben van egy, lehetséges az online keresgélés, könyvtárak között megy a cserebere, oké, minden megvan, kiírtam az adatokat egy papírra, gyerünk.

Bemegyek, látom ám, kicsi. Mindegy, gondoltam, lesz ami lesz, beiratkozom. Kaptam egy helyes kis kártyát, valamint elmondtam, mire van szükségem. Most jön a fekete leves. A fő könyv, a primér irodalom NEM VOLT MEG. Mert csak egy példány volt belőle az összes fiókkönyvtárnak, azt meg ellopták. Nem hittem a fülemnek. A mű: Fitzgerald: The Great Gatzby. Hát ezt nem hiszem el. Nincs meg a jazz korszak egyik fontos alakjának egyik fontos könyve egy ANGOL NYELVŰ FŐVÁROSBAN? Budapesten biztosan megvan a Szabó Ervin Könyvtárban, méghozzá szerintem sok példányban. Büntiből megnéztem a fehérvári Vörösmarty Könyvtár katalógusát is, ott is megvolt, pedig az csak egy kicsi, magyar, vidéki könyvtár...
Folytatódott a beszélgetés tovább a könyvtáros nénivel, aki már rettegve nézett rám, - pedig tényleg nem vagyok egy félelmetes típus, és uralkodtam is magamon -, és elmondta, hogy a 6-ból kb. 3 könyvet garantál előbányászni, de az is lassú lesz. Aztán bemondtam neki a határidőt, addigra el kell küldenem emailben a dolgozatot, erre még jobban megijedt. Kezdtem sajnálni. Mondta, mindent megtesz. Azóta már hívott telefonon, hogy már úton van az a 3 könyv, majd még szól. Tényleg mindent megtesz, zavarában háromszor adta ide nekem papíron a nyitvatartást, hogy tudjam, mikor lehet jönni a könyvekért, pedig mondtam neki, hogy az interneten az is fönt van. Könyv még nincs, nyitvatartás van 3 is.

Lehet, hogy nem úszom meg, és be kell iratkoznom vagy az Irish National Library-be (kb. mint az Országos Széchényi Könyvtár), vagy a Trinity College (egyetem) könyvtárába?

Azért kíváncsiságból körbenéztem, mi minden található ebben a kis könyvtárban. Kertészeti könyvek, útikönyvek, gyerekkönyvek, biográfiák, ír irodalom... A legnagyobb megdöbbenésemre azonban kikandikált a polcról angol fordításban egy magyar verseskötet is: Pilinszky, Juhász Ferenc és társai...


2 megjegyzés:

heni írta...

addig is, míg kézhez nem kapja papír alapon ;):
http://gutenberg.net.au/ebooks02/0200041.txt
üdvözlettel:
laura anya

@ngi írta...

Hát ez nagy segítség volt, köszönöm, bár magam is rájöhettem volna. :((( A gutenberget tulajdonképpen már többször használtam - de német irodalomhoz. Mindenesetre danke sün :)))