2008. november 5., szerda

Első napok a suliban

Nagyon izgalmas volt az első nap a szünet után, de szerintem én jobban aggódtam, mint a gyerek. Szokás szerint.

Az iskolatitkártól az igazgatónőig, a tanitónénitől a gyerekekig mindenki nagyon-nagyon kedves a kislányunkkal, aki ettől teljes biztonságban érzi magát.

Matekból előrébb tart az ittenieknél, és magyarul olvasni is jobban tud, mint az itteniek angolul, de környezetből nagyon hasonlókat tanulnak. Szerencsére neki nem kell irül tanulnia, hanem viszi magával az angolkönyvét, meg a keresztrejtvényeit, és abból kell dolgoznia magában. Namost ez nem okoz gondot neki, sőt. A tanitónéni meg örül, mert ir nyelvórára nem kell neki külön feladattal készülni. Ráadásul a kislányunk könyvében a megoldás is ott van, tehát abszolút konnyen kezelhető a gyerek - mondjuk ezt mi találtuk ki, hiába, azért néha előny, ha az ember gyerekének tanár a szüleje :)

Ma reggel, miután beterelgettem a gyereket a sorba, ahol gyülekeztek a többiekkel, szokásomtól eltérően odébb álltam. A legnagyobb meglepetésre a kislányunk rögtön elkezdett kommunikálni - karattyolni - a többi kislánnyal. Le voltam döbbenve!
Igaz, még csak szavakat tud mondani, de a szókincse rohaamosan bővül. A kisszótára állandóan nála van, és nem rest kikeresni a szavakat, ha valamit nagyon el akar mondani, vagy nagyon meg akar érteni. Megoldja a problémát.
A házi feladatokat is egyedül akarja megcsinálni, nem akarja, hogy segitsek. Ma irt egy fogalmazást angolul saját magáról!!!

Azért reggelente máson is meg szoktam lepődni. Ugyan cukik a kislányok ebben az egyenruhában, főleg a legkisebbek, azonban a legtöbb köztük még most is térdzokniban jár iskolába 9 fokban. És nem fázik...Ki érti ezt?

Az egyenruha itt különben egyáltalán nem ciki. Van ugyan olyan, ami egyáltalán nem tetszik, de a legtöbbje csinos. A kamasz lányokon a skótkockás szoknyácska tetszik a legjobban. A kamasz fiúk meg úgy néznek ki, mint a business man palánták. A hajuk azért be van zselézve, biztos, ami biztos.




1 megjegyzés:

Renci írta...

Sziasztok Family!!! Most kapcsolodtam csak be az olvasasba, nagyon orulok, hogy mar izlelgetitek az ir izeket :) Jaj, de szuper lehet, lehetetlen csapok ide, 9 fokban iskolaegyenruha-hordas oda. Azert ne fazzatok meg :)) a tel biztos jobb lesz, mint ez EU ezen fertalyan :) Sok puszit kuldok Luxibol! :))